Näitä kohteita tuemme

Kummilapsitoiminta
Yksittäinen seurakuntalainen, lähetyspiiri tai jokin muu ryhmä voi ottaa kummilapsen eri puolilta maailmaa ja mahdollistaa vähävaraisen lapsen koulunkäynnin. Kummitoiminnassa sitoudutaan suorittamaan 20 - 50 euroa kuukaudessa määräajan.

Medialähetystyö Intiassa
Seurakuntamme on tehnyt sopimuksen lähetysjärjestö SansanLinkki avautuu uudessa välilehdessä kanssa v. 2007 radiolähetyksen tukemisesta Intiassa. Työ kohdistuu mundarinkieliselle väestölle, joita asuu noin kaksi miljonaa Koillis-Intiassa Jhardhandin osavaltiossa. Radiolähetystyö lähetystyötä radioaaltojen välityksellä. Näin tavoitetaan ihmisiä kaupungeissa ja syrjäseuduille, vuorilla tai aavikolla tai vankiloissa tai sairasvuoteella, siis sielläkin minne lähetystyön tekijät eivät voi mennä. työ kohdentuu niille alueille, joilla perinteinen työ on kiellettyä tai rajoitettua. Mundarin kielellä on julkaistu raamattu; mutta väestöstä alle kolmannes on luku_ ja kirjoitustaitoisia ja tästä syystä radio tiedonvälittäjänä on merkittävä. Intian evankelisluterilainen kirkko, Gossner-kirkko, toteuttaa tehtävässään viiden kohdan ohjelmaa: koulutus, terveys, elinolojen kohentaminen, talouden hoitaminen ja hengellinen rohkaisu. Lähestymistapa näkyy kokonaisvaltaisesti radio-ohjelmissä.

Koulujen mielenterveystyön kehittäminen Nepalissa, Suomen lähetysseura

Mielenterveysongelmia ei Nepalissa edelleenkään tunnisteta, osata ehkäistä tai hoitaa riittävästi. Psykososiaalisesti vammaiset ihmiset jäävät usein vammaispalvelujen ulkopuolelle ja syrjäytyvät. Erityisesti naiset ja tytöt kärsivät masennuksesta ja sen sosiaalisista seurauksista. Syrjäseutujen kouluissa opettajilla ei ole riittävästi ammattitaitoa ja tietämystä lapsiystävällisistä opetusmenetelmistä eikä vanhemmilla positiivisista kasvatusmenetelmistä. Myös ruumiillinen kurittaminen on yleistä. Poissaolot ja kouluista pois jättäytyminen ovat yleisiä ongelmia erityisesti tytöillä. Parannamme lasten koulu- ja kasvuympäristöä, jotta erityisesti tyttöjen mielenterveysongelmat vähenevät, yleinen hyvinvointi kasvaa ja koulunkäynti vakiintuu.

Ebenezer-koti,  Israel, Lähetysyhdistys KylväjäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Vuonna 1976 rakennettua vanhainkotia ylläpitää israelilainen yhdistys, joka kutsui Kylväjän yhteistyökumppaniksi vuonna 2014. Kylväjä tukee kotia kanavoimalla sille suomalaisten kummien ja ystävien taloudellisen tuen.

Nimikkolähetit:

Viestinnän asiantuntija Linda Juntunen, Tansania, Suomen Lähetysseura

Gerson Mgaya, Tansania, Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys

Humaira ja Christopher John, Kreikka, Lähetysyhdistys Kylväjä

Petteri Mannermaa, Inkerin kirkon työ, Evankelinen Lähetysyhdistys ELY ry

Järjestöt, joiden kautta tuemme lähetystyötä:

Suomen Lähetysseura (SLS)

Suomen Pipliaseura (SPS)

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL)

Sansa Medialähetys Sanansaattajat

Lähetysyhdistys Kylväjä