Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelusta vietetään pääsääntöisesti joka sunnuntaina Juvan kirkossa klo 10 ja Koikkalassa sekä Vuorenmaalla kerran kuukaudessa klo 12.

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän keskus. Siinä seurakunta saa kuulla Jumalan sanaa ja saada osaksensa myös ehtoollisen sakramentin. Jumalanpalvelus on samalla pääsiäisen muistojuhla ja Kristuksen ylösnousemuksen juhla. Sunnuntaiaamu muistuttaa tyhjästä haudasta. Jumalanpalveluksesta käytetään myös sanaa liturgia, joka tulee kreikasta ja tarkoittaa yhteistä työtä. Jumalanpalvelus on siis samalla tilaisuus, jossa seurakunta palvelee kaikkivaltiasta Jumalaa, mutta samalla Jumala myös palvelee ihmistä.

Jumalanpalvelukset seuraavat kirkkovuotta, jonka ajankohta määrittelee jumalanpalveluksen aiheen ja luettavat tekstit. Kirkkovuosi alkaa 1. adventtisunnuntaista ja päättyy Tuomiosunnuntaihin, sen kierto siis poikkeaa hieman kalenterivuodesta.

Seuraavasta linkistä pääset seuraamaan Juvan seurakunnan jumalanpalveluksia Youtube -kanavalta. Jumalanpalvelukset ovat katsottavissa kaksi viikkoa striimauksen jälkeen.

Juvasrk YoutubeLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hae virsikirjasta