Tervetuloa mukaan lapsi- ja perhetoimintaan

"Syliisi hellään sulje nyt, Jeesus, lapsemme ja heidän kanssaan kulje ja heitä suojele."  Virsi 468

"Ovi jonka takaa kuuluu elämää"

Lapsi- ja perhetoiminnan kerhot ovat kirkon varhaiskasvatusta. Toiminnan lähtökohtana on kastekäsky. Tuemme kodin kristillistä kasvatusta. Lapsiperheille on seurakunnassamme monenlaista toimintaa. Perhetapahtumiin ja messuihin voivat osallistua lapset oman aikuisen, kuten vanhempien, isovanhempien tai kummien kanssa.

Lapsi- ja perhetoiminnasta vastaavat lastenohjaajat Merja Kauppinen ja Minna Ruotsalainen, vastaava lastenohjaaja Helena Leikas.

Päiväkerhot ja perhekerhot ovat ilmaisia ja niihin tulee ilmoittautua.
Syksyllä alkaviin kerhoihin ilmoittaudutaan keväällä. Kerhoihin voi ilmoittautua myös kesken kerhokauden.
Ota rohkeasti meihin yhteyttä. Tiedustelut ja  ilmoittatutumiset:
Merja Kauppinen 0440 340 970, Minna Ruosalainen 0440 340 971 ja Helena Leikas 0440 340 991.
Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@evl.fi

Toimintakausi alkaa viikolla 35. Koulujen lomien aikaan ei ole toimintaa.

Päiväkerho

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." Mark. 10

Päiväkerhoon lapsi osallistuu ilman aikuista. Lapsi saa kokemuksi ja elämyksiä. Kerhotoiminta tukee lapsen kokonaisvaltaista kehitystä ja kasvua.
Tuemmea lapsen  vuorovaikutustaijen kehittymistä. Kerho muodostuu hartaudesta, leikeistä, lauluista ja kädentaidoista. Lapsi saa kokea yhdessä leikkimisen iloa. Kasvatustyötä teemme yhdessä kodin kanssa.

Päiväkerho ryhmiä on 2-5 vuotiaille, ne ovat ilmaisia ja niihin tulee ilmoittautua. Päiväkerhot kokoontuvat seurakuntatalolla.

Perhekerho

"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin" Mark. 10

Elämä lasten kanssa on yllätyksiä täynnä. Haluamme olla tukemassa vanhempia ja lapsia. Perhekerhohin ovat tervetulleita kaikenikäiset lapset oman aikuisen kanssa, Perhekerhossa tavataan muita samassa elämäntilanteessa olevia lapsia ja aikuisia. Lapsilla on aikaa leikkiä ja aikuisilla kohdata muita aikuisia. Perhekerhossa toimimme yhdessä, aikuinen ja lapsi. Kerho muodostuu hartaudesta, leikistä, lauluista ja kädentaidoista.

Perhekerhoja kokoontuu seurakuntatalolla ja Vuorenmaan seurakuntakodilla. Perhekerhoihin tulee ilmoittauttua ja ne ovat ilmaisia. Poikkeuksena on  Avoin perhekerho, johon ei tarvitse välttämättä ilmoittautua.

Iltaperhekerho kokoontuu kerran kuussa klo 16.30- 18.30. Kerhossa tarjotaan ruoka. Kerho on ilmainen ja siihen tulee ilmoittautua.

ArkiJelppi - Apua arkeen
Tarjoamme lastenhoitoa 2-8 vuotiaille lapsille keskiviikkona klo 8.30 - 12 ja perjantaina klo 12 - 15.30. Voit jättää lapsessi lastenohjaajan hoitoon 1-2h, jolloin voit hoitaa asioita tai "ladata akkuja". Toiminta on maksutonta. Varaa aika lastenohjaajilta 0440 340 970 Merja ja 0440 340 971 / Minna.

Kirkkis-kerho 6-10- vuotiaille tytöille ja pojille maanantaisin ja tiistaisin klo 13.00-15.30 nuorisotilassa. Kirkkis-kerho on mukavaa yhdessäoloa, ohjattua toimintaa ja pieni välipala. Kerho on maksuton. Tarvittaessa haemme lapsen Martti Talvelan -kampuksen pihalta. Tule mukaan toimintaan.