Hautojen hoito ja hallinta

Haudan hoidosta vastaa haudan haltija. Hoidosta voi tehdä sopimuksen seurakunnan ylläpitämän hautainhoitorahaston kanssa joko hoitokaudeksi (yhdeksi kesäksi ) kerrallaan tai 5 vuodeksi. Haudanhoitosopimus haudan jättämisestä seurakunnan hoidettavaksi on tehtävä kirjallisesti. Hoitosopimuksessa sovitaan mm. hoitoajasta, hoitomaksusta, hoitoon kuuluvista tehtävistä. Sopimushaudan hoitoon voidaan sisällyttää mm. kukkien istuttaminen ja hoito sekä kastelu. Haudan peruskunnostuksen hautauksen jälkeen suorittaa seurakunta.

Hautojen hallintaa, haudanhoitosopimuksia sekä maksuja koskevat asiat hoidetaan Juvan kirkkoherranvirastossa.

Hautatoimen ja hautainhoitorahaston hinnastot löydät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätiedot:

Taloustoimisto 015 340 987 (ma-pe klo 9-15), juva.taloustoimisto(at)evl.fi
Seurakuntamestari Petri Paavilainen 044 0340 994 (hautapaikat)
Taloustoimiston sihteeri Marja-Liisa Kaihola 044 0334 515 (hautojenhoito ja laskutus)